ثبت آگهی و تبلیغ تدریس ریاضی
صفحه کنونی: مقالات موفقیت در یادگیری ریاضی چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم

چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم

چگونه سوالات سخت ریاضی را حل کنیم

در این مقاله به صورت خلاصه در رابطه با نحوه حل کردن سوالات سخت ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در ریاضی پیشرفت کنید و حتی نابغه شوید و ریاضی را بسیار خوب یاد بگیرید و بتوانید سوالات سخت را هم حل کنید این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد سایت تدریس ریاضی:
بهترین روش یادگیری ریاضی



برای اینکه بتوانید سوالات سخت ریاضی را حل کنید در ابتدای کار باید پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. اگر از همان ابتدای کار بخواهید سوالات سخت را حل کنید مانند وزنه برداری است که بخواهد از همان ابتدای کار 150 کیلوگرم وزنه بزند در حال که با وزنه های 50 کیلوگرمی هم تمرین نکرده است. بنابراین در چنین حالتی هم آن وزنه بردار به خودش آسیب می زند و هم شما که با انتظار نادرست سعی کرده اید سوالات خیلی سخت را حل کنید سرخورده و نا امید خواهید شد. نکته دیگر اینکه خودتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید. اگر مثلا یکی از همکلاسی های شما سوالات سطح بالای ریاضی را به راحتی حل می کند مطمئن باشید با تمرین و مداومت به این نقطه رسیده است. شما نمی دانید که ایشان چه مقدار زمان و هزینه برای یادگیری ریاضی و تمرین حل کردن در نظر گرفته اند. مطمئن باشید شما هم به اندازه کافی باهوش هستید که اگر مداومت به خرج دهید سوالات و تمرینات سخت ریاضی را هم می توانید حل کنید. پس اولا باید از مباحث پایه ای شروع کنید و ثانیا خودتان را با شخص دیگری مقایسه نکنید. برای یادگیری پایه ریاضی باید برای آن وقت بگذارید. می توانید روزی یکی دو ساعت وقت در نظر بگیرید و تمرین حل کنید. در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب هم می تواند مفید باشد.

مطالعه مقاله
چگونه ریاضی بخوانیم هم مفید است.





برای اینکه از پس سوالات سخت ریاضی بربیائید باید در ابتدای کار با سوالات و تمرینات ساده تر شروع کنید. برای مسلط شدن بر درس ریاضی عواملی هستند که می توانند بسیار مفید و موثر باشند. حضور مرتب در کلاس های ریاضی مدرسه و دانشگاه بسیار کمک کننده است. به نحوه برخورد استاد و معلم ریاضی خودتان با تمرینات سخت دقت کنید. ببینید ایشان چگونه فرمول های مناسب را انتخاب می کنند و با چه استدلالی از روابط استفاده می کنند. همین حضور در کلاس می تواند برای یادگیری بهتر ریاضی بسیار مفید باشد. در ادامه متن کتاب درسی را خوب بخوانید و به نحوه حل سوالات حل شده کتاب هم دقت کنید. اگر خودتان هم همان تمرین را حل می کردید از همان روابط استفاده می کردید؟ استدلال کتاب چی بوده است؟ به این موارد باید زیاد دقت کنید تا به نتیجه برسید. در مرحله بعد از تمرینات ساده که حل نشده اند شروع کنید و خودتان تلاش کنید راه حلی ارائه دهید. باید روی سوالات فکر کنید تا ذهن شما قوی تر شود و بتواند از پس سوالات سخت و سطح بالا هم بربیاید. برای تمرینات ساده تر راه حلی بنویسید و بعد جواب خودتان را بررسی کنید تا درستی یا نادرستی آن مشخص شود. به تدریج به سمت سوالات سخت تر حرکت کنید و سعی کنید خودتان برای هر سوال راه حلی پیدا کنید. بهترین راهکار برای اینکه بتوانید سوالات سخت ریاضی را حل کنید همین روش است که برای تمرینات خودتان راه حلی بنویسید، روی آنها فکر کنید، اشتباهات خودتان را تصحیح کنید و به سمت سوالات سطح بالاتر حرکت نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی در همین وب سایت بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. مطالعه مقاله
چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم هم مفید است.

منبع: سایت تدریس ریاضی


بازدید: 15515
افزودن نظر
نام
نظر خود را درباره این مطلب بنویسید
Security Image
کد امنیتی فوق را وارد نمایید.
آگهی ویژه
تدریس فوق تخصصی ریاضی(متوسطه اول و دوم  و دانشگاه)
آگهی 8 ستاره
مهسا جعفری
تهران
تلفن 09134626069
تدریس خصوصی ریاضیات توسط دکتری ریاضی
آگهی 8 ستاره
زینب طاهری
تهران
تلفن 09191578062
 تدریس خصوصی ریاضی و آمار (حضوری و آنلاین)
آگهی 8 ستاره
ندا ضیایی
تهران
تلفن 09192479298
تدریس ریاضی وفیزیک وحسابان وگسسته...تقویتی و کنکور
آگهی 8 ستاره
فرزاد
شیراز
تلفن 09173394322
تدریس خصوصی ریاضیات و فیزیک توسط استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
حسین شاسواری
تهران
تلفن 09127616624
خصوصی ریاضی دانشگاهی-تضمینی100%-استاد دانشگاه
آگهی 8 ستاره
دکتر بیک محمدلو تضمینی
تهران
تلفن 09127065407- 09307064073
تدریس آنلاین و حضوری ریاضی دانشگاه - مولف 4 کتاب
آگهی 8 ستاره
محمد رجبی
تهران
تلفن 09122213242 (قبل از تماس در واتس اپ پیام دهید)
دکتر بهمن آبادی | دانشجوی المپیادی صنعتی شریف|
آگهی 8 ستاره
دکتر حسین بهمن آبادی
تهران
تلفن 09364166626
درج آگهي در سايت «تدریس ریاضی» رايگان است و مسئوليت آن با آگهی دهنده مي‌باشد.